Det är min passion

Ibland har man kassa dagar, ungefär som jag har haft idag. Dagen började med att jag vaknade halv 7 för att ha körlektion en stund senare, efter en kass lektion med en lärare jag inte ens gillar så gick jag till Kjellmans för att ta lite Leg kort, och det gick på 270 jävla kr, ursch! Efter ett kasst köp förra veckan som jag blev rekommederad till, en Eyeliner från Lancome lämnade jag tillbaka den idag pga att den kladdade av sig! "åååh Lancome sviker aldrig, det är så bra", blablabla, den SÖG!

När jag var klar på stan så gick jag till banken med mitt personbevis och skulle skaffa mig ett Leg eftersom jag fyller nu om 2 veckor, men nej! "Det kan du inte få nu, det tar upp till 4 veckor, för vi ska betälla hem det med" fittgubbe! helvete heller att jag ska ha det då, jag fyller ju fan snart! Pass har jag inget heller så jag lär få en bra födelsedagshelg...

Väl hemma lade jag mig i solen med lite ananas, vatten och körkortsboken för att läsa lite, men pga moln efter ca en timma tröttnade jag och skulle plocka ihop mina saker, ja men då stack en jävla getingfan mig på liltån! jääävlar vad jag hoppade runt och jäävlar vad ont det gjorde.. fan ta dig geting!

Mitt upp i all kaos en sådan här dag då allt bara suger kan man få tillbaka lusten att ja, bara hålla igång och få upp humöret lite, SMINK. Det är något jag verkligen lever för! Visst, jag älskar att fota och göra roliga små äventyr, men smink är något som jag verkligen brinner för, min passion. Det finns inget jag är mer intresserad av än makeup. Tanken att någongång vara en utbildad makeupartist som bara får gå lös på människor med skuggor, läppglanser och glitter får hjärtat att slå på riktigt. Kan det verkligen finnas något sådant som smink som gör att man verkligen vill leva och utvecklas som människa? Det finns det nog...

Så fort det klirrar i kassan köper jag smink smink smink, snart vet jag inte vart jag ska göra av det lägre.. Jag vet att jag inte är en superduktig sminkös, men en dag blir jag det och då har jag nog nått mitt mål!

Det är min passion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0