Vad är det för samhälle vi lever i?!

Hej!
Vaknade för en stund sedan utav att kaljo väckte mig, han skulle till läkaren och göra lite tester. Igår var det avslutning och vi hade skoj hela kvällen och det var mycket folk=) Trodde inte att vi skulle ha sådan tur med vädret som vi egentligen hade, men runt 23 snåret så kom regnet. Alla människor sprang till närmsta tak för skydd, precis som jag Carro, Robert,Kaljo och Victor haha.  Jag drog hem vid 12 inatt pga att det var så jääkla kallt!... brr!  Men den roligaste stunden på kvällen var nästan promenaden ner till stan, jag och Emelie pratade om drömgarderoben med skor och hur den skulle se ut! hhaha.

Något som störde/stör mig som fan är att polisen igår trodde att de hade fullmakt att ta in folk hit och dit och börja rota i folks väskor som inte ens var speciellt berusade och inte gick runt med dricka i handen ens, vad säger att de ska ha alkohon i sin väska då?. Det var något som gjorde Kaljo förbannad, så vi försökte leta upp en polis som gick att prata med, men när vi kom fram till en bil åkte de bara ifrån oss. Vad fan är det för idiotpoliser vi har här i Ulricehamn egentligen?!

I alla fall.. när vi kom fram till en annan polisbil så stod det ett flertal ungdomar där och efter en liten stund såg jag att en kille stod mot bilen som polisen skulle ta. Jag trodde väll kanske att han hade gjort något, antingen slagit någon eller druckit för mycket? jag vet inte, men sedan när en annan kille frågade varför han åkte in så tog bara polisfan honom också och slängde in i en annan bil?! Efter det så frågade självklart hans kompis varför polisen tog honom, han hade inte gjort något, ja då kom poliserna och började snacka med honom tyket som fasen och därefter slängde in han med i en annan bil.  De tog alltså in folk för att de ifrågasatte poliserna?!.. Vad är det för sammhälle vi lever i?!  Antagligen får man inte få uttrycka sig och säga vad man tycker?. Ah därefter vågade ju inte ens kaljo fråga polisen varför de tog drickan:S för att han och vi var rädda att polisen skulle ta honom då!.. ska det vara så?!.

Ah jag förstår mig inte på detta, bara för att ni har kläderna, en bricka och en jävla polisbil kan ni inte bara ta er friheten att plocka in folk sådär!  Ni får bara mindre respekt när ni missköter er så som ni gör! Ni ska finnas till hans om man vill fråga er något eller anmäla ett brott,  se till att finnas där då!

Besviken jävla medborgare i Ulricehamn..

Kommentarer
Postat av: luhluu

HATA POLISEN! dom gör fan ingen nytta. ja tror fan dom som blir poliser är maktmissbrukare!!!!

2008-06-13 @ 10:13:11
URL: http://luhluu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0