Männen bakom uppdrag granskning

Denna dag har varit väldigt intressant! Bättre än förväntat. Imorse fick vi ta emot en hel del lärare från stora delar av landet, men det var inte vilka lärare som helst, det var medielärare! shohoooo. Idag kom killarna Pelle Westman och Magnus Svenungsson från uppdrag granskning till skolan och föreläste för oss. De pratade lite om hur de jobbar och hur man på ett spännande sätt lägger upp programmet för att man ska locka tittare.

Vi fick i uppgift att kolla på detta programmet med dem för 2 veckor sedan tror jag att det var. Det handlar om "De spanska gatuhundarna" som säljs till Sverige sjuka och Leishmaniasmittade. Det är en fransyska som har hand om dessa hundar och de är väldigt sjuka. Jag fattar inte hur den där jävla KÄRRINGEN rent ut sagt ens kan med att skicka dessa hundar till sverige! Hon gör alltså alla hundarnas pass helt själv, hon stämplar bara passen och skickar iväg hundarna. Oftast har inte ens hundarna blivit vaccinerade eller ens tilltittade innan de får sitt pass.. Ja, ni får helt enkelt se programmet själva ifall ni  inte har sett det (HÄR). Uppdrag granskning hade igår en uppföljare till det första programmet om de spanska gathundarna som också kan se på webben.

Om jag bara hade psyke nog hade jag velat jobba med djur och se till att inga far illa... men eftersom jag älskar djur så fruktansvärt mycket så hade jag absolut inte kunnat hålla mig till att diskutera saker med till exempel ägaren till en vanvårdat djur, jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort...

Det är denna sida som gör mig så jävla upprörd! Här verkar hundarna ha det jättebra och allt är så jävla vackert! Efter att ha dett programmet om det så lär ni ändra era åsikter om det. Gå in på Julierescue och se själva.

Nu är jag så jävla upprörd! Nu räcker det fan!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Det där med hundarna och Julierescue har även en annan sida. Uppdrag granskning har vinnklat det JÄVLIGT mycket åt det håll de tyckte passade. Det är inte hela verkligheten som visas i det där programmet. En del saker är sant (och om det är sant att Julie inte vaccinerar hundarna så är det HEMSKT) men mycket annat är skitsnack från Pelles sida!

Jag har själv varit lite inblandad i detta program men inte fått mina åsikter framförda eftersom de bara var positiva. De ville bara ha med negativa åsikter...



Man ska inte tro på allt man ser på tv.



/Jenny och Bacchus (hund från Julierescue)

2009-01-30 @ 08:02:17
URL: http://lastelladelnord.blogg.se/
Postat av: jenny

...fast i första programmet ville de verkligen visa på att alla hundar bar på smitta och att alla hundar Julie hade i härbärget var sjuka och smala. Men jag menar, herregud, det är ett SOS shelter!! Klar som fan hundarna är sjuka...

Men, jo visst, jag förstår och respekterar till fullo din åsikt! :-)



hoppas din helg blir kanon!

2009-01-30 @ 15:11:44
URL: http://lastelladelnord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0