längtan och saknaden...

Vad jag saknar att ha ett eget ställe. Ett eget ställe man själv har nyckeln till. Ens egna dörrmatta och ett badkar. Dock är det ensamt när det bara står en tandborste i muggen på toaletten och när det nästan ekar bara för att det är så tyst när man kommer hem. Ensamheten på kvällarna när man sitter där framför tvn. Det finns ju självklart både bra och dåliga saker med att ha en egen lägenhet men det bra överväger nog. Eller är lösningen att bo ihop med någon? Någon man verkligen vill bo ihop med och kanske till och med dela resten av sitt liv med?

Det tar nog ett tag innan jag själv har allt det där. Tänk vad underbart det hade varit med en bra fungerande bil. Pengar och framförallt ett jobb!.. Det kallar jag freedom!

Det är väl bara att vänta, förhoppningsvis finns det ett jobb till mig med för vet ni vad, jag förtjänar ett lika mycket som alla ni andra!


Får försöka ta tag i saker och ting mer nu och kanske framförallt inte säcka ihop helt nu när jag bara går hemma, kallas detta semester eller bara arbetslös?.. i vilket fall suger det, jag gillar att jobba!


Snart vänder det nog....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0