Resultatet av rastlöshet

Fredagskväll.. Det var inte bara jag som var sugen på att gå bio ikväll, Självklart var kaljo det med men det går ju inga bra:O.. Vi har väl sett alla premiärer nu känns det som haha. Den enda jag vill se nu är Bolt, den där lille söte hunden och hans hamsterkompis=)

Eftersom jag inte hade någon annan att testa blått på fick det bli mig själv, jag är så jävla ledsen över att det inte riktigt funkar med min ögonfärg.. jag kan ju iofs skaffa linser då jag vill ha blått?.

Det skulle bli en sotning med svart och blått men eftersom den svarta är helmatt och det är inte den blå, utan den har stooora glitterkorn i sig så funkade inte det alls som förväntat.Jaja, nu vet jag det i alla fall. Jag fick lösa det på det sättet att jag tog en mörkblå skugga som man får fukta och lade den på det svarta... tyvärr är ju den svarta inte fuktbar och det resulterade i att det var svårt att fästa den mörkblå fint, men tillslut lyckades jag mer eller mindre och såhär blev resultatet i alla fall.



Tänk på att när du lägger mörka färger så måste du lägga rejält med löspuder under ögat och ner på kinden för att slippa bli mörk under ögonen.


 

  

 

Dessa skuggor använde jag mig av;


De blå samt den vita från Nouba


Skugga från Clarins


Lösskugga från Collistar, Skitbra att grunda med, då blir det lättare att sudda ut kanter osv.


Och för övrigt, är det bra att äta havrepuffar till kvällsmat och dricka jäger till?




Kommentarer
Postat av: michelle bogar

svar: MEN ÅH! Tack så hemskt mycket, det värmer verkligen och höra ska du veta ♥ allt bra med dig?

2009-02-13 @ 22:04:58
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: michelle bogar

svar: hahahaha ^-^ vad var det för kass film då? Med mig är det sådär, är lite sjuk men håller faktiskt på att bli frisk nu så borde inte klaga egentligen hihi kram!

2009-02-13 @ 22:10:12
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: michelle bogar

svar: Okej! Nä då ska jag inte göra det, haha. Har aldrig hört talas om den innan. Vad är det för genre? Alltså action, komedi osv? :* Aw tack! Okej.. Ja, gör du så. Det blir säkert kanon! Och åh balen. Kan knappast vänta tills jag får gå på den hihihi fast det är ett tag kvar. Puss!

2009-02-13 @ 22:15:02
URL: http://kapten.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar: Jajjemän ! sportlovet har börjat för min del :D kommer till skolan och hälsar på i veckan:P

2009-02-14 @ 09:48:51
URL: http://annnaza.blogg.se/
Postat av: Therése

jättefin sminkning verkligen! Jag håller med dig om det blå, jag har också fel ögonfärg, men ack så snyggt det kan vara med blå sminkning!

För att svara på din fråga i min blogg: jag har köpt mina penslar på 8ty8beauty.com, deras set med 3 st med 2 penslar på varje "penna". Innan de så använde jag en gammal eyelinerpensel (fungerar inte lika bra som en lååång smal pensel, men det funkar)Allt det som jag har gjort har jag lärt mig själv, lite egen fantasi, men hämtar mycket inspiration från youtube och google, bara att söka på nailtutorial eller naildesign så brukar det komma upp lite godbitar! :D

2009-02-22 @ 22:19:44
URL: http://naildesign.blogg.se/
Postat av: anna jalderyd

hej!! jag kollade runt på en sida från några som kontaktade mig idag och hittade en makeup-kurs, då tänkte jag på dig, för du skrev nån gång att du gärna ville gå en men de va för dyrt. men gå in på denhär hemsidan och klicka sedan vidare på tjänster.

http://www.modellab.se/

2009-02-24 @ 18:35:23
Postat av: Elin

Tack för att du tipsade mig=) Kollade in den sidan men vet inte vart de håller hus?.. + att jag vill utbilda mig till makeup artist och med den kursen får jag ingen bra utbildning, den verkar vara mer för skojs skull:P

2009-02-25 @ 09:51:14
URL: http://noubaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0