bra framtid.se

Jag kom in!

Jag fick brevet hem idag om att jag faktiskt kom in på medie och kommunikationsvetenskapliga programmet i underbara, kära, älskade Jönköping!.... Även ifall jag inte riktigt har tänkt i de banorna såblev jag väldigt glad när mamma sade till mig i telefonen att jag hade kommit in=)

MEN!.... här sitter jag i min sinnesförvirring och har ingen aning hur jag ska spela korten?!... för tillfället bor jag ju som ni redan vet hos Kalle, brorsan min och hans tjej. Har ett jobb som jag slutar nu på torsdag, efter det har jag ingenting!.. inte någonting alls alltså, och det betyder att min framtid är väldigt suddig och jag har ingen aning om vad som kommer att hända! allra helst vill jag ju ha ett jobb. Studentlivet å andra sidan verkar hur underbart som helst och det känns som att det är det jag behöver just nu!.. men det är ju inte bara en dans på rosos, det är pluggande, som inni fan och det är just den biten jag inte vet ifall jag orkar med?... vadå, man kan ju inte bara komma på det ett tag in på terminen att oj, detta pallar inte jag?..

Är det matte på mitt program?.. för i så fall, är jag körd.

Allt är så jävla snurrigt och jag har bara någon vecka på mig att bestämma mig för hur jag ska göra, detta beslut kommer påverka mitt liv, antagligen för all framtid!.. känns inte alls jobbigt.. buhu


Hur tycker ni att jag ska göra?!.. snälla kom med din åsikt!



puss♥





Kommentarer
Postat av: Anonym

Elin det är ingen matte på din linje! Inte vad jag vet iaf. Kollade på grafiska linjen i Jönköping och den krävde matte B. Sånt förväntar dem att man har gjort på gymnasiet.



Du kan vara lugn med att de bara kommer vara kurser som handlar om media och kommunikation ^^

2009-07-14 @ 21:51:05
Postat av: petra

Oj, det var ett stort beslut. Du får ta en rejäl funderare på om du har motivation och ork att plugga. Det kan ju vara lite tufft att fortsätta plugga efter så många år i skolan, eller så kan det ju vara bra att fortsätta. Vilket tufft beslut :( Prova ring till min chef snart iaf :)

2009-07-15 @ 09:37:52
Postat av: M.l.i

vilket är jobbigast - att hoppa upp i sadeln igen och plugga direkt, eller försöka lära sig att komma in i det igen efter ett tag?



Huruvida kommer du fatta rätt beslut:) det är ju trots allt mitt underbara jönköping ;)

2009-07-15 @ 21:42:21
URL: http://missmli.blogg.se/
Postat av: Marcus Isacsson

Om det är matte? Läs ditt programblad med kurser etc. på http://www.hj.se bara att bläddra vidare.

2009-07-17 @ 13:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0