Varför tro att allt löser sig?

Varför sitter jag här och väntar. Väntar på den hemska dagen den 31 på att säga att vi ska säga upp lägenheten? Tror jag att det kanske kommer en lösning den närmsta veckan som gör att vi kan bo kvar? Att jag kan bo kvar? För det gör det inte. Varför säger jag inte bara till? Det kommer inte lösa sig och jag kommer inte kunna bo kvar i stan. Just nu finns det inget värre än denna sits jag är i nu... vissa kanske tycker att jag överdriver, men ni ser det inte med mina ögon, med mina ögon om hur hemskt det är!

Försöker peppa mig själv till att kämpa det sista i skolan, men hur lätt är det när man har tappat lusten på det mesta? Varför ens försöka när man inte ser något bra slut? Här sitter jag med mina 15 gymnasiepoäng eller vad det kallas och vet inte ens om jag kommer in på högskolan med de poängen. Vet inte vart jag ska bo eller hur jag ska försörja mig efter sommarn... ifall jag inte kommer in vet jag inte vad som händer, veta vill jag nog inte heller göra.

Längtar inte ens till resan längre.. tänk när man kommer hem, har inga pengar kvar eftersom man glassade i bulgarien... tänk ifall jag inte har råd att ha kvar bilen? Utan den kan jag fan lika gärna gräva ner mig, speciellt ifall ja ska bo hos mamma.. Inte en kotte där uppe och utan bilen kommer jag ingen stans. Inte till jobb,kompisar eller nått..

Det suger fan att bli vuxen och jag önskar så jävla mycket att jag bara bodde kvar hemma från början och att vi bodde nere i blidsberg. Jag i min lägenhet och mamma och de andra i sin... Då hade detta inte känts lika panikartat.

Jag kanske borde uppskatta att jag ens har haft möjlighet att få bo i lägenhet nu,.. men det hade varit bättre att jag inte hade gjort det för då hade jag sluppit denna växling..


Sitter och försöker plugga men det går inget vidare..jävla fan!




Kommentarer
Postat av: Alexandra

sv; ja min helg har varit super:) din då?:)



2009-03-23 @ 19:16:51
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: Mli

hos mig finns fortfarande extra rummet.

jag sitter med dig i båten och öser ur vattnet Elin :)

2009-03-23 @ 19:45:25
URL: http://missmli.blogg.se/
Postat av: malin

Å tack så mycket :)

2009-03-24 @ 09:07:24
URL: http://malincarlen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: hehe okej:)



föresten du gör sjukt fin ögonmakeup:)

2009-03-24 @ 18:50:05
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: mamma

din kommentar om mig värmde. Är jag själva helvetet, när jag älskar dig så mycket?

2009-03-26 @ 12:00:56
Postat av: Elin

Men läser du inte vad jag skrver? Att bo i skogen utan bil går inte!

2009-03-26 @ 15:41:16
URL: http://noubaelin.blogg.se/
Postat av: Susanna

Kära lilla Elin. Nu HAR jag ju sagt upp lägenheten! Läste det i fterhand. Vet du, det mesta som sker ÄR faktiskt till det bästa, ÄVEN om det inte känns så vid just det tillfället. Det kommer alltid någonting bättre när man väl släppt taget om det man just nu har. Det kallas livets gång. Du kanske just nu öppnade upp för att kunna ta den bästa av alla lägenheter till ett ofattbart pris, ganska omgående, FÖR att du inte har en lägenhet med lång uppsägning. Släpp taget om att ingenting fungerar! Att du inte kommer in. DÅ blir det ju så, vet du. SE istället hur allt blir som du vill. Känn hur det känns, lev i det....så kommer det att bli så....

Önskar dig allt gott Elin. Verkligen, och snälla....släpp lite oro....du blir lugnare och livet flyter så mkt lättare.



LOVAR



Susanna

2009-03-27 @ 17:59:34
Postat av: Elin

Sv.Susanna. Det är svårt att se något positivt med dettta men jag får väl försöka tänka på de som har de värre, fast jag egentligen inte gör det, för tillfället. Tack!

2009-03-27 @ 22:54:27
URL: http://noubaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0