Framtiden

Hejsan!
Nu håller jag nog på att bli sjuk, varför ska jag bli det för?! aaaaaah! Det är något som gör mig arg! Idag var jag bara i skolan under en lektion, sedan gick jag hem. Hoppas detta snart släpper. Vi fick idag i uppgift på Textkomunikationen att skriva ett repotage om något intressant, och vad ska jag skriva om då? jo, om en makeup artist som en gång sminkade mig, en skittrevlig tjej som har fått sin dröm uppfylld, Jag vill verkligen med bli makeupartist. Jag kanske kan lägga upp bilder här på bloggen som visar lite olika sminkningar jag har gjort? Vore det skoj kanske?=) Desvärre blir alltid bilden inte speciellt bra. Färgerna blir inte detsamma på bilden som i verkligheten. Haha, jag kanske ska ta och sminka ett antal personer och gå ut med dem på stan och få lite kritik?  Var inne på www.makeupstudion.com  och kollade priser och liknande         
     

Kursen kostar 43000:- inklusive moms.
(Men du får även med en hel del makeupprodukter som är värda ca 19000:-.)

Jag kommer antagligen gå den utbildningen sedan. Bara att spara ihop pengar först, vilket inte lär bli så lätt!
Det är bara kul att sminka, ska köpa mer produkter snart, då får ni gärna höra av er och vara testdockor åt mig=)



Framtidsplaner

  • Skaffa jobb direkt efter studenten
  • Spara en hel del pengar under ett år.
  • Gå Makeuputbildningen.
  • Flytta till en större stad, ex Göteborg eller Jönköping.  ( Finns fler chanser till jobb)
  • Tjäna fint med pengar!
  • Resa så mycket jag får tid till.
  • Börja frilansa eller  jobba som Makeupartist i sverige.

    Några år senare
     
  • Skaffa en snyggare bil och börja bilda familj!

Nu får ni ta detta med en liten nypa salt, detta är bara en liten del av mina planer. Allt detta kommer kanske inte bli uppfyllt och jag har en lång lista till med vad jag skulle kunna jobba med. Men en sak vet jag i  alla fall. Det ska ha med hud, hår smink och naglar att göra=) Några är lite hemliga, tills vidare;)

Ledsen att jag har varit lite dålig på att uppdatera mig, men blogg.se har varit helkonstigt nu ett tag. Glad att det fungerar igen!=)

Kramar på er! <3


Kommentarer
Postat av: luhluu

jaa den var helt underbar! jag blöev verkligen kär i det lilla monstret!
btw, ja e frivillig testdocka! hahaa säg bara till ;D

2008-04-02 @ 15:15:58
URL: http://luhluu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0