Hjälpa andra!

Hej!
Jag sitter nu och tittar ut genom fönstret och ser små hungriga koltrastar äta på mina äpplebitar jag slängde ut till dem. De är också hungrgia, och jag har kommit på det att de som är så förbannat snåla att de inte kan ge dem lite mat är själviska. Detta klimatet är de inte vana vid, ena dagen jättekallt, andra dagen en massa sol. Pippifåglarna kom kanske lite för tidigt tillbaka hit?
Ja, men jag tycker faktiskt att man borde tänka mer på att hjälpa andra, de som behöver hjälp. Du ska inte tänka hela tiden på att du måste få något i gengäld för att du hjälper någon i nöd. Jag har börjat tänka mer och mer på de stackars djur som far illa och inte får någon mat. Jag kan knappt mosa en myra längre.  En gång såg jag en liten liten myra på bänken, då föste jag ner den i vattnet i diskkon, men jag kunde inte se den lida så, jag tog därför upp den ur vattnet och blåste lite på den så vattnet skulle försvinna från kroppen.

Jag funderar faktiskt lite på att jobba med djur i framtiden, de betyder så mycket för mig och jag mår bra med dem omkring mig, jag vet att många av er känner likadant. Vem vet, jag kanske är nojjig när det gäller att alla djur ska ha det bra, vem vet, men jag är sådan som person faktikst´. Ofta kan jag tycka mer synd om djur än människor. Djur är inte onda, det är vi!

Nu kryper det en myra här på väggen brevis mig, vem vet, kanske är det just den myran jag räddade för några veckor sedan?

Peace!

Kommentarer
Postat av: Rasmus

wohoo, först med att kommentera igen! du känner inte att du överdrev lite med myran? ;p

2008-04-05 @ 10:29:39
Postat av: Noubaelin

Nej, jag känner mig ganska snäll nu när jag faktiskt räddade myran^^

2008-04-05 @ 10:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0