Härliga nagellack i annorlunda förpackningar!

Dagen har sett ut på så sätt att vi var och besiktigade Pelles lägenhet som blev godkänd!.. yippei! Gött att slippa den lägenheten nu. Sedan gick jag ner till stan för att se om jag hittade lite ny makeup, och det gjorde jag. Eftersom mascaror är en sorts färskvara, det vill säga att den inte håller speciellt länge så behövde jag köpa en ny, så det gjorde jag. Satsade på ett säkert kort denna gång och köpte Max factor "Masterpiece Max". Den är superbra för dig som vill ha mycket volym och längre fransar utan att det ska klumpa sig och dela sig. Jag har alltid fördragit tjocka fransar, inte spretiga. Visst, till en del makeuper passar det bättre, men inte vanligtvis=).

   
Sedan hittade jag något nytt på hyllorna i affären. Det var ett nagellacksstift från O.P.I. Jag vet inte om det är något nytt de har börjat med, men gud så smart förpackning! Det är lixom ett stift och nagellacket kommer ut ur den med hjälp av en lätt tryckning stiftet, och superhärliga färger fanns det med. Som kanske många vet är jag helt galen i rosa så det fick bli ett somrigt rosa lack.  Denna är skitsmart om man har bråttom till jobbet, sitta i tex bussen och lacka naglarna. Något som var mindre bra med den var ju att det var så lite nagellack i den. Men eftersom den ska vara smidig att ta med är det ju bara bra. Nagellacket blir inte gammalt heller eftersom det inte kommer in någon luft som det gör i vanliga lack. Det är ju därför lacken blir så kladdiga tillslut, men det beror också på hur du förvarar det. Jag har alltid mina i kylskåpet, då håller de längre=)


Igår hittade inte jag och Ida så mycket eftersom det var sååå mycket folk. Kanske för att Amanda Jensen skulle sjunga?;). Men jag hittade tillslut något snygg förklädnad som jag inte kommer avslöja förän imorgon vad det är!


Väntar man på något gott väntar man aldrig för länge;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0