Är du shoppingberoende?

Här har vi ett litet test jag hittade på internet! testa dig själv!
  • I min garderob har jag minst ett plagg som jag aldrig har använt. JA
  • Jag shoppar ofta kläder fast jag egentligen inte har råd. JA
  • Jag använder ofta mitt kreditkort när jag shoppar. NEJ
  • När någon frågar om jag har nya skor skäms jag lite och säger att de var ett kap och att jag hittade dem    på rean. NEJ
  •  Ibland ljuger jag om någon frågar om det jag har på mig är nytt. NEJ
  •  När jag har shoppat något känner jag enorm tillfredställelse. Lycklig, helt enkelt. JA
  •  Jag shoppar för att må bra, bli glad eller bli av med ångest.  JA
  •  Mina argument när jag shoppar är ofta "Jag dör om jag inte köper det här", "jag behöver verkligen det här" eller    "Jag är dum om jag går miste om ett sådant här tillfälle". JA
  •  När mina vänner ska gå ut och ta en drink säger jag att jag är pank, så att de bjuder mig, men i själva verket har jag pengar om det skulle knipa i garderoben. NEJ
  •  Det händer att jag lånar pengar från en familjemedlem eller vän. Jag betalar tillbaka, ibland. NEJ
  •  När jag shoppar loss rejält får jag dåligt samvete efteråt. JA


Jag hade alltså  6/11 JA, hehe jag är kanske i riskzonen, men ärsch, ligger ju bara i mitten typ=)

Desto fler frågor du har svarat JA på desto större risk är det att du ligger lite illa till och du borde kanske trappa ner på din shopping. Kopiera denna och svara själv på dessa frågor för att se om du är ett shoppingfreak=)


Puss♥


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe, va tvungen att låna denna och publicera i min blogg, hoppas det går bra. Ha en fin dag:)

2008-06-10 @ 10:52:52
URL: http://norskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0