Vad är kärlek?

Jag hade en ganska intressant diskussion med en kontakt på min msn idag som ställde mig frågan; hur vet man när man är kär och det är på riktigt?..

Hur vet man det?.. visst man känner den där pirriga känslan i magen, men den kan man känna om man köpt nytt smink med, i alla fall jag. Den där känslan när man ser en person för första gången och ryser till, är det kärlek eller bara attraktion?  Kan man verkligen bli kär vid första ögonkastet? Är det bara en ytlig kärlek man känner just då eller kan den vara riktig?.. Jag tror att om man är en sådan person som inte faller för varenda person man ser  kan hitta riktig kärlek vid första ögonkastet, men däremot om man går och blir "kär" i varenda person som passerar ser så tror jag knappast att det kan vara sann kärlek. visst, någon gång kan personen stöta på kärleken. Jag själv är en person som kan tycka att massor av killar är snygga, men ibland ser jag en kille, han är inte alltid skit vältränad och snyggt solbrun, men han har det där speciella som man tro att jag också har, som skulle kunna passa ihop med hans egenskaper. Men jag har nog bara kännt det 2 gånger tror jag. i alla fall på senaste.

Tänk efter nästa gång du ser en riktigt snygg tjej/kille och fundera över ifall det du känner är ytlig kärlek eller attraktion. Den ytliga kärleken kan givetvis bli riktig kärlek när du har lärt känna personen väl. Det är i alla fall min teori. Det är personen i sig man älskar, inte utseendet.

 Det där var lite torsdagstankar...

PUSS♥

Kommentarer
Postat av: luhluu

klokis elin =) mycket som är sant... jag tycker int eman kan säga att man är kär i en person förrens man känner den. Isåfall är det ju faktiskt bara ytligheten hos personen man tycker om...

2008-06-26 @ 23:24:44
URL: http://luhluu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0