Gårdagens makeup

Hela helgen har bestått av massa pluggande på teorin men när man måste plugga som mest kommer man alltid på massa andra viktiga saker man kan göra istället för det. Så  igår blev det att jag satt en stund med makeup istället, såå mycket roligare=)



     

Bilderna är  ganska mörka och mina ögonbryn är inte alls så röda som de ser ut. Som de flesta vet är de faktiskt mörkbruna=) Bilderna är klickbara! För övrigt så var det skitsnyggt med en intensiv lila/rosa färg på mina blå ögon, de framhävdes verkligen!.. Ett tips till er är att ni fuktar penseln när ni lägger på skuggorna, jag vet att jag har tjatat lite om det men jag lovar att ni inte blir missnöjda!.. färgen får en helt annan intensitet. Var bara noga med att kolla ifall du verkligen har skuggor som går att fukta, det är nämligen inte alla som kan det. Mina skuggor jag har här på bilden är alla från Nouba och de blir helt klart bättre när man fuktar dem!

Men nu är det väl dags att återgå till den just nu gråa tillvaron, pluggandet.. hoppas detta snart är över:O..

Puss♥

Kommentarer
Postat av: chung

hej hej

jättefint smink på dig.. ett litet tips bara.. när du blöter penseln var nogrann med att bara lägga det blöta på locket och inte ut i kanterna, för då får du en skarp kant.. men om du får en skarp kant ändå gå över med shimmer.. så fusk sotar du skuggan.. d.v.s shimmer tar bort kanter...=)

hoppas du tyckte d var ett bra tips till ditt projektarbete kanske?!

föresten tack för fin frisyr kommentaren!!

kram kram

chung

2008-11-20 @ 20:53:01
URL: http://chung på aveny.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0