Pengar ger ångest

Jag har alltid sagt att jag älskar, verkligen älskar pengar, och visst det gör jag, men när de tar slut får jag ren panik! Jag har pengar på ett sparkonto jag brukar låna av men ibland betalar jag inte tillbaka lika mycket pengar som jag lånade.. Det suger att inte ha några pengar och hela huvudet blir fan knäckt, stackars psyke:(... Jag vill ju kunna jobba och få pengar därigenom, men jag hinner nästintill inte. Jag går i skolan, håller på och tar körkort och måste hela tiden fixa saker som har med lägenheten att göra. Ibland, men bara ibland önskar jag att jag bodde hemma igen. Ni fattar inte hut gött ni har det som bor hemma eller? Få mat serverad de flesta dagar och ni slipper sköta ett helt hushåll och allt som hör därtill själva!.. Tur att jag inte bor själv här, det hade jag aldrig klarat.

Ångest leder till att motivationen till allt sjunker, sjunker rejält. Kanske beror min ständiga magont på pengar i grund och botten? Vad vet jag, det är så mycket nu.

Jag har heller inte börjat på mitt projektarbete alt för mycket heller och det suger!.. Jag vet inte hur jag ska börja och hur jag ska kunna fullfölja min idé? Jag önskar att jag hade tagit min idé som jag hade från början... Hur påverkar medierna utseendefixeringen?. Fan! Andréa, hoppas du lyckas bra med idén!

För att dra in på något annat så har helgen varit kass.. i alla fall nästan hela helgen. Kanske beror det på att jag är sjuk och inte kan göra så mycket, eller så är det så att jag bara ogillar helger?... Vardagen är nästan det bästa, då är det bara skola och körkort som gäller, inte massa extra tänk.

Lägtar till jag får pengar igen!


Kommentarer
Postat av: luhluu

Jag får ALDRIG lagad mat hemma den får jag laga själv. OCH jag får sköta ett helt hushåll, städa, tvätta, diska. Dessutom måste jag stå ut med odrägliga föräldrar som alltid skäller och är missnöjda! e du fortfarande avundsjuk eller?

2008-09-16 @ 12:10:50
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: luhluu

tack för den hurru! mena bara att du borde vara nöjd för så himla bra är det inte att bo hemma

2008-09-16 @ 20:12:40
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: Marcus

Varför älska pengar det finns saker som är så mycket bättre?

Och projektarbetet "Hur påverkar medierna utseendefixeringen?"

Lät ju som en bra idé, men för ett bra tag sedan?

Det är ju ganska känt idag att medier påverkar som fan och nämns ju nästan överallt, nationella prov tar upp det, tjejtidningar, bloggar, ihopklipp på youtube..överallt. Antar att man kan göra något djupare och mer reflekterat åt ens egna sida så att det blir intressant, men det låter svårt.

2008-09-16 @ 20:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0