Nytt läge, ny stad?

idag har jag och kaljos familj varit och kollat på lite lägenheter till Kaljo som det är tänkt att han ska bo i nu när han ska börja plugga i jönköping. Han fick nys om två stycken som vi försökte vara snabba med att titta på. De låg i huskvarna båda två. Den första vi tittade på var ingen höjdare, vist lite mysig så men nja det var väl inte jättemycket att hurra för.. däremot lägenhet två!!! Har aldrig sett en sådan fin utsikt!..

  
Lägenheten hade två balkonger, en av dem var enorm!!

Tänk att sätta sig på morgonen med lite juice och en ostmacka på den enorma balkongen och ha utsikt över vättern!. så himla vackert!. Den var inte dyr och stor var den!. Dock var den redan tagen när vi hade kollat.... fyfan det var hemskt!. och tänk att stå och duscha samtidigt som man kan se ut över den fina sjön!... ah gud, finns fan inte finare. 



Var påväg hemåt när kaljo ringde igen och frågade ifall de hade någon annan lägenhet på samma ställe i Huskvarna/Öxnehaga tror jag det hette=) Och de hade de!. men en trea. Ah men vi åkte och kollade på den med och den var huuuur nice som helst, billig och de höll på att renovera  den till och med!. kunde inte bli mycket bättre. Området vet vi inte mycket om men det kanske vi märker senare.

Och nu till det stora för min del då... jag kanske flyttar med!! Ny stad, vill verkligen bo i jkpg och huskvarna ligger ju nära. Dock måste jag försöka få bidrag och grejer så jag kan bo där och det kan väl ta lite tid kan jag tro, men eftersom jag och Kaljo har bott med varandra innan vet vi ju att det funkar=) Två balkonger och en trerummare.... är ändå ganska nice men då kommer jag vara tvungen att sälja Pablon =(

Vad tycker ni? ska jag chansa och flytta med?!






Kommentarer
Postat av: Elin

Tror du inte du ångrar dig om du inte flyttar med?

2009-08-11 @ 00:02:27
URL: http://borgstromelin.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv Elin. Jo det är ju det... fan jag vet inte:P

2009-08-11 @ 00:03:43
URL: http://nobaelin.blogg.se/
Postat av: M.L.I

Elin! du som sagt till mig att jag inte får flytta så ska du lämna MIG! :( ..... fast från min lägenhet i jkpg till husqvarna går det bussar typ var tionde minut :)

2009-08-11 @ 11:52:04
URL: http://missmli.blogg.se/
Postat av: Ida

klart du ska ta chansen & flytta med! (bara du lovar att fortfarande hålla kontakten!! :) )

2009-08-11 @ 12:02:14
Postat av: Susanna

KLART du ska med!?? Trivs du inte så tar det en eftermiddag att flytta hem??? Planera inte allt så noga....gå på magkänslan om den är bra. Analysera inte. Det är magen som ska välja!! 76 m3!!!!!!!!! 2 Balkonger?? Nyrenoverat. Kaljo!! Kan det bli bättre :)) Tidernas chans att se om du verkligen VILL bo i Jönköping.



Susanna

2009-08-11 @ 12:50:11
Postat av: kAljo

word mamma :)

2009-08-11 @ 12:58:11
Postat av: Ida

sv: säger som susanna med, word! och elin, pengarna kommer att lösa sig :)

2009-08-11 @ 14:05:04
Postat av: Elin

sv. ah, man kanske inte borde tänka så mycket och bara köra på?... jag borde fan de! har möte imorgon så vi får se hur det går

2009-08-11 @ 23:59:12
URL: http://nobaelin.blogg.se/
Postat av: Km

sv. sa du säga!;D iofs har jag två... :$

2009-08-12 @ 00:12:45
URL: http://kimhoglund.blogg.se/
Postat av: K

den heter http://frankoreatillkorea.blogg.se



men den är inte skriven i på länge fr det inte hänt något mera.

2009-08-12 @ 00:17:59
URL: http://kimhoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0