Lika färger leka bäst?

Sitter just nu på en fotolektion och försöker få ihop ett prisförslag till en uppgift vi har. Den går ut på att vi ska visa kunden ett förslag på pris osv sedan fota en gammal kamera haha. Det är väl inte jätterolgit så jag satt en snutt i photoshop.

                                                På bild: Emelie

Detta lade jag inte ner mycket tid på men detta visar hur enkelt det egenligen är att ändra färg och form o photoshop. Har du misslyckats med sminkningen eller kanske helt enkelt bara vill byta färg? Då är photoshop räddaren!=)

1.Markera ögat
2.Tryck sedan Ctrl+C och sedan Ctrl+V. då hamnar ögat i ett nytt lager
3.Gå sedan in på Justeringar och sedan nyans/mättnad och då är det bara att ändra hur mycket du vill!
4.Efter det är du nästan klar! Det kommer vara skarpa kanter men det enda du gör då är att du suddar bort där du vill. Ett tips är att du ökar/minskar opaciteten för att få till det riktigt snyggt! Som sagt  denna bild var slarvig men jag ville med visa principen! Hem och photoshoppa med er.


Snart dags att sluta för dagen! och vet ni vad?! Jag är nu klar inför balen! jag har bokat in min makeuptid till balen!!:D

Puss♥






Kommentarer
Postat av: luhluu

jaså, vem ska sminka dej? =)

2009-02-02 @ 14:24:08
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: mli

jag personligen gillade nog mer när du själv sminkade mig ^^

2009-02-02 @ 17:53:56
URL: http://missmli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0