Enkel men framhävande

Precis som vanligt hatar jag att det inte blir som man vill på bild. Jag gjorde en sminkning jag var nöjd med men varken den rätta färgen eller ljuset fanns där... hann inte bli klar under dagtid så solen hann gå ner. Om du vill kunna återspegla makeupen så bra som möjligt på bild ska du passa på under dagen och gärna ta ett kort utomhus. Men men åter till saken. Jag gjorde en sotning med färgerna svart och en superrosa ljus färg. Ska göra om den någon gång mitt på dagen så ni får se hur den verkligen ser ut=) Men i vilket fall..

Allra först  lade jag en eyeliner både där uppe och där nere för att rama in ögat extra mycket, använd dig antingen av en creme eyelier, penna eller en flytande.
Du kan börja attt lägga en ljus grundskugga över hela locket  men det har inte jag gjort för då kan det bli svårt att få den svarta färgen helt svart sedan, så börja med den svarta!. Jag använde mig Clarins skugga, den sitter bra och den blir helt svart! Lägg skuggan på ögongloben och var absolut inte rädd för att dra upp den lite för det blir bara snyggt sedan när den rosa kommer in i bilden.

När du har gjort det lägg då en valfri färg,ex rosa precis ovanför globen och sudda ihop den med det svarta. Det gäller att ha en stor pensel här för att du ska få ett så mjuk skuggning som möjligt. Den skuggan jag använde av mig var en från Nouba Nr 51 om jag inte minns fel=). skugga ända tills du har fått till en snygg nyans som inte har en skarp övergång. Efter det skuggar du lite under ögat för att rama in det och lägg gärna i lite rosa. Vips så var du klar med en snygg och enkel sotning!



Välj bara din favoritfärg och blanda med den svarta!
Kommer med en uppdatering av samma makeup när jag hinner=)

Puss♥

Kommentarer
Postat av: Mli

Det var jätte fint!! :)

2009-01-11 @ 16:53:51
URL: http://missmli.blogg.se/
Postat av: Idaaaa

Snyggt elin :D

2009-01-11 @ 18:41:43
Postat av: Anonym

Snyggt elin :D

2009-01-11 @ 18:44:06
Postat av: luhluu

snyggt, jag hade nog valt lila. får ögonen att se gröna ut har ja hört ;D

2009-01-11 @ 23:27:40
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: luhluu

haha, va? vem kommenterade det?

2009-01-11 @ 23:36:05
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: Elin

Mina ögon ser ju fan lite gröna ut där:p..

2009-01-12 @ 17:05:20
URL: http://noubaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0