Ta hand om din hy!

Nu under kalla vinterperioder är det viktigt att du återfuktar huden ordentligt! Satsa på en bra dag eller fuktcréme du lägger på morgon och kväll. Jag själv är supernöjd med min från Biotherm.

Lika väl som det är viktigt att återfukta huden det viktigt att du är försiktig med din hy. Du blir inte yngre och redan som unga bör vi tänka på att vi är speciellt försiktiga med huden under ögonen och ögonlocken. Därför är det oftast bäst med en flytande concealer som är väldigt lätt att applicera. Dessa från Nouba lägger man lätt på med en concealerpensel. Den blir som flytande när du lägger på den. Var bara noga med ditt färgval. Om den är alldeles för ljus kan det uppnå motsatt effekt och du blir istället vit runt ögat. Då ser man lätt sjuk ut. Välj en som är nära din egna hudton fast en millianing ljusare. Däremot kan jag tycka att om man har en alltför flytande concealer så kan täckresultatet variera. Däremot är det ett bra pris på den 145kr och den räcker länge. Ett bra köp=) En sådan har jag alltid i neccesären.
 


Sedan finns det concealer i stickform. Det är inget jag själv föredrar, jag gillar att ha det i en liten ask som man bara kan ta till penseln. Dessa innehåller vitamin C och det är väl mitt plus. Räkna med 240kr.



Tillsist har vi då min favorit än sålänge. Det är en tredelad concealer från Makeup store. Den har en fast form men funkar alldeles utmärkt att använda en pensel till. Jag  blandar ofta dessa tre nyanser för att få till den perfekta färgen att ha under ögon, vid näsvingarna mm. Det är det bästa med denna plus att om du har en varierad hudton i ansiktet så kan du fortfarande använda denna. Var bara försiktig när du lägger på den, dutta mer än att smeta ut den på huden för att bevara fastheten där när du blir äldre. Kommer inte ihåg vad den kostar exakt men jag kan tänka mig runt 200 lappen.


Hoppas ni fick lite kött på benen nu=)


Puss♥

Kommentarer
Postat av: ida

taack ;)

ja visst var det :D:D

2009-01-23 @ 12:03:27
Postat av: amanda

bra blogg! :D

2009-01-28 @ 14:25:28
URL: http://baramanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0